Det går fint det här

Izabella verkar trivas bra här i Hagfors. Det går jättebra och hon är så snäll. Man kan ju inte förvänta sej så mycket av en liten bebis men jag tycker hon sköter sej förvånansvärt bra. Hon säger inte mycket på ett dygn och när hon  väl gör det så är hon lätt att trösta. Just nu sitter jag uppe, Bella ska snart ha mat och Daniel har åkt till jobbet. Börjar bli varmt å skönt här i vardagsrummet nu när kaminen har brunnit en stund. Elvis han ligger nere vid mina fötter och sover. Han undrar väl vad vi gör uppe så här tidigt på morgonen. Är lite trött så jag har just fått i mej dagens första kopp kaffe. Men efter att Bella har ätit så ska jag nog försöka sova lite till. Just nu ligger lilla Bella och sover så sött i sin Bugaboo. Där verkar hon trivas. Å tur är väl det så dyr den vagnen var. Hon sover dock lika gott i spjälsängen i sovrummet som tur är. En spjälsäng som hon fått av familjen Hedlund på Bonddalstorp! 

Söndagen var lugn. Jag och Bella åkte bort till mormor och morfar. Där fick jag mat, vilket var uppskattat. Inte så lätt att laga mat nu när man har en liten som tar all tid. Dessutom är jag redan trött på snabbmat så det är toppen när man får hemlagat! Fick till och med med mej lite hem, perfa. På kvällen åkte jag, Daniel, Bella och Elvis till gammelfarmor Margit. Hon hade ju inte sett Izabella än så vi var naturligtvis tvungna att visa upp underverket. Gammelfarmor blev mycket glad över att äntligen få se det lilla knytet, eller det åttonde underverket, som hon själv kallade Izabella :) Jag kan inte annat än hålla med och det gör nog pappa med!

Idag är det måndag och jag har inte så mycket annat på min agenda än att ta hand om min bäbis. Jo, jag ska försöka ringa till Länsförsäkringar och försäkra Bella. Sen ska jag ringa till ICA Indianen i Ekshärad och beställa en smörgåstårta. Finns ju nån som fyller år på onsdag… Å det är klart att det måste firas. Nu hoppas jag bara att jag inte ringer för sent för att beställa tårtan, är ju ganska nära inpå. Ja vi får se vad de säger. Ska försöka ringa direkt på morgonen så det blir gjort.

Imorgon, tisdag, ska jag göra mej en tur till Karlstad. Bella ska på kontroll. Hoppas nu verkligen att hon fortsatt gå upp i vikt. Det är mitt största orosmoln just nu, att den lilla inte ska få tillräckligt med mat. Är ju så svårt att veta hur mycket hon får i sej när jag ammar henne. Å sen vi kom hem är det inte många gånger som jag behövt sondmata henne. Hon har blivit såå duktig på att ta bröstet. Hoppas också att hon får i sej ordentligt med mat när hon gör det.

Nu ska jag ge henne lite mat. Tänkte sonda henne nu så jag vet att hon får en full portion. Sen blir det till att försöka sova lite. Natti!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador