Vikt och längd

Måste ju bara rapportera från besöket på BVC. Izabella väger nu 3195 gram och är 48 cm lång. Hon växer ordentligt den lilla rackaren. Ingen är nöjdare och gladare än jag.

Louise var på babysim med sin Melina igår. Kan det vara nåt för mej och Izabella tro? Ja, inte än, hon måste ju växa till sej först, men sen kanske. Ska kolla lite på nätet vad det står om det. Vet i alla fall att det finns babysim här i Hagfors, och det är ju liksom en förutsättning. Nån som har nån erfarenhet om saken i fråga? Hör gärna av dej och berätta vad du vet och tycker.

Igår hade jag, Bella och Elvis en helkväll hos mormor och morfar. Det var skönt att ha sällskap och nån som såg till Bella så jag kunde slappa lite. Vi åt tacos och sen semlor som jag hade köpt med. Passade på att ta en låång härlig dusch medans mormor underhöll lilla Bella Bus. Var inte hemma förrän efter klockan tio på kvällen. Då var det bums i säng. Efter att jag hade matat, pumpat, bytt blöja och gjort sedvanliga kvällsgöromål vill säga.

Izabellas farmor kom på besök strax innan jag och Bella åkte till BVC. Vi erbjöd henne att ta med Elvis hem och hon tvekade inte en sekund på det. Så nu är Elvis i Gumma och blir nog det till slutet på denna vecka. Saknar honom redan men det är också skönt att veta att han blir stimulerad, vilket för honom är så viktigt. När jag är ensam hemma på kvällarna är det inte så lätt att hinna med Elvis. Kan ju inte lämna Bella ensam hemma när jag går ut på prommis med jycken. Å det har varit lite väl kallt för att dra ut ungen sent på kvällen.

Nu ska jag passa på att lägga ner mej i soffan ett tag innan Bella vaknar och det är dags för mat igen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador