Hembesök idag

Idag ska Izabella vägas igen. Men vi behöver inte sätta oss i bilen å åka till Karlstad utan Inga-Lill kommer hem till oss. Skönt att slippa turen till Karlstad, lär väl ändå bli en nästa vecka…

Igår var mormor och morfar här på kvällen. De passade Izabella några timmar så jag fick mej en välbehövlig sovpaus. Guud va underbart gott det var att sova. Tack snälls för att ni kollade efter min guldklimp. Daniel var till Karlstad på stormöte för Svenska Rallyt igår. Som vanligt när det är stormöte, så blev det sent. Men när han kom hem så hade han med en cheeseburgare från Mc Donald’s till mej. Klockan var dock halv tolv på kvällen så jag bestämde mej för att spara burgaren till idag. Det får bli mitt förmiddags-snack lite senare. Nu har jag just ätit frukost. Te, smörgås och yoghurt. Inge kaffe idag för det är slut. Måste komma iväg till affären och handla senare under dagen. Lite annat också som jag behöver här hemma.

Måste ju också skriva att jag fyllde år i onsdags. Hela 34 år är jag nu. Har nog aldrig tidigare i mitt liv brytt mej mindre om min födelsedag. Det har varit så mycket annat att tänka på. Men vi hade iaf kalas. Bjöd hit släkten på tårta x2. Hade både smörgåstårta och prinsesstårta. Gott! Tack alla för gratulationerna och presenterna.

Elvis, jag och Izabella var ute på en ganska lång promenad igår. Skönt att komma ut lite och få frisk luft. Ja, jag tror vi var ute i ca 40 minuter, så vi hann med en ganska redig prommis. Elvis var överlycklig över att få komma ut för en gångs skull. Har ju blivit dåligt med längre promenader för hans del den sista tiden. Men är det bara hyffsat bra väder framöver så kommer det att bli flera. Jag har dock ingen lust att ta med Izabella ut när det är –10 grader. Men några minusgrader är helt ok, det är bara att bylsa på henne ordentligt med kläder och se till så att det inte blåser på henne. 

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador