Nöjd och glad!

Jag säger bara det, Nikon D5000. Vilken kamera, jag är mer än nöjd! Tänk sen när jag verkligen kan fota med den. Då kommer jag att få kanonbilder. Måste säga att jag föredrar Nikon framför Canon. Tycker Nikon-kameran är lättare i menyerna och lättare att förstå. Sen tycker jag att det är en smula enklare att ta bättre bilder. Men jag är ju bara novis i ämnet…

Nu idag ska jag ringa till min broder så han får gå igenom lite av funktionerna med kameran via telefon. Han har ju själv nyss köpt en Nikon-kamera. Han valde dock en annan modell, D90. Den är väl förstås lite värre än min, vad annars?!

Ja annars är det väl fredag idag och det innebär väl fredagsmys?! Vi ska gotta till det med hemmagjord pizza ikväll. We like! För mej har det inte så stor betydelse om det är vecko- eller helgdag, alla dagar är för mej likadana. Men Daniel som jobbar ser säkert extra fram emot fredagar och helgdagar.

Lilla Bella badade igår. Inte riktigt den aktivitet hon har högst upp på favvo-listan, snarare högst upp på hata-listan, haha. Nej, hon skrek mest under hela badet. Både mamma och pappa försökte förtvivlat trösta, men det gav föga resultat. Inte heller gjorde det nån skillnad av att hon hade fått en fin badcape med Nalle Puh av Therese tidigare på kvällen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador