Bara sonden kvar nu

Ja nu är också andningslarmet borta. Skönt att slippa alla de sladdarna. Är ju mycket lättare nu att ta upp och hantera Izabella. En befrielse med andra ord! Å vet ni vad, vi kommer förmodligen att få åka hem redan i slutet på den här veckan. Är det inte fantastiskt?! Håll nu en tumme för att det verkligen blir så. Ska bli helt underbart att få komma hem… Det räcker med sjukhusvistelse nu tack.

Eftersom beskedet om ev hemfärd kom så snabbt blev det bråttom med att köpa lite grejer. Så morfar kom ner till Karlstad igår och han och jag åkte till Barnens Hus och shoppade loss. Köpte sängkläder både till vagn och spjälsäng, sängmobil (m musik), badbalja, täcke och kuddar till både vagn och säng, nappar, spjälskydd och hängmobil till barnvagnen. Tror inte det var något mer…

Efter storhandlandet på Barnens Hus åkte vi till ICA och handlade. Jag behövde Ramlösa och lite annat. Vi passade även på att köpa med semlor. När vi skulle parkera vid sjukhuset körde en man upp bredvid oss och vevade ner rutan. Han ville ge oss sin parkeringsbiljett. Det var omtänksamt, gratis parkering till och med! Morfar stannade kvar någon timme innan han åkte hem.

Men det var inte nog med det besöket. På kvällen dök farfar upp för att se det lilla underverket. Under tiden farfar var på besök började Bella bli grinig. Hon gav sej inte och skrek av och till i en timme. Stackaren hade magknip för sen när jag lade henne på magen så blev allt bra igen.Tur att det finns knep för allt.

Natten passerade revy utan mankemang. Trodde först att jag skulle ha svårt att sova då Bella inte hade något andningslarm men det var inga problem. Jag sov som en stock :)

Nu sitter jag å väntar på att Marie Nyberg ska komma och hälsa på. Självklart ska han få sej en titt på Bella först och sen ska vi gå ner till cafeterian för att fika. Jag behöver komma ut från det här rummet ett tag.

Ikväll kommer mormor och hälsar på! Hon ska till Munkfors och klippa sej halv fyra och styr kosan mot Karlstad så fort hon är klar där. Borde dyka upp halv sju –sju nån gång.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador