Frisk luft

Idag tog jag mej en liten promenad efter lunchen. Var skönt att komma ut i friska luften ett tag. Inte bra att befinna sej inomhus 24 timmar per dygn. Ska försöka skärpa mej lite å ta en promenad varje dag. Ja om det inte är riktigt skitväder förstås.

Natten som gick var mycket lugn. Lilla Izabella sov nästintill hela tiden så jag fick flera timmars sömn, dock inte sammanhängande men ändå. Imorse när hon vaknade var hon ordentligt utvilad så när jag skulle mata henne så började hon faktiskt suga på bröstet. Cool! Hon fick inte i sej en hel portion utan vi fick sondmata henne lite, men ändå. Vilket framsteg! Vid nästa mål sög hon lite även då (dock mindre) men sen har det inte blivit något mer under dagen. Så då har det blivit sondmatning för hela slanten.

Izabella har haft lite problem med rinnande och variga ögon så hon blev ordinerad ögonsalva två gånger per dygn. Nu är ögonen mycket bättre så det ser lovande ut. Får dock fortsätta med salva några dagar till.

Besöksförbudet är hävt här på avdelningen så nu får jag ta emot besök. Det är alltså möjligt att få träffa lilla Izabella irl. Dock måste besökare vara vaccinerade mot svininfluensan och barn under 6 år får inte komma hit. Så välkommen säger jag till de som råkar ha vägarna förbi Karlstad. Ser fram emot besök!
Mamma och pappa kommer imorgon så klart. Kanske till och med moster gör ett besök. Daniel, han kommer i alla fall, det vet jag. Han kommer nån gång på eftermiddagen/kvällen och ska sova över. Mysigt! Längtar så till det.

Idag har jag ätit mos och älgköttbullar som min moster gjort. Gissa om det var mumma?! Det är bland det godaste jag vet. Å vet ni vad?! Det år så pass mycket köttbullar kvar så jag har även till imöra, mmm. Det får bli morgondagens lunch. Tusen tack kära moster för den eminenta matleveransen!

Nu är det dags för min lilla råtta att äta om en liten stund. Men före det så ska blöjan bytas, hon ska vägas och så ska hon få lite salva i ögonen. Så nu har jag inte tid att blogga längre. Hej!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador