Till och med bilen har gett upp

Nu biter sej kylan fast över vårt avlånga land. Igår morse när jag gick upp var det – 31 grader ute. Härligt, NOT! Till och med bilen har gett upp. Den startade inte när jag skulle åka till Kotten och ge honom mat. Å bekväm som jag är så ville jag inte promenera bort till mamma och pappas hus. Katten fick helt enkelt klara sej utan mat. Ja, han hade ju knölar (torrfoder) i skålen att äta så det gick ingen nöd på honom.
Satte bilbatteriet på laddning under dagen i hopp om att bilen skulle starta senare på kvällen när jag skulle till stallet, men det funkade inte det heller. Perkälä! Jag fick ta 945:an upp till stallet. Den hade Daniel haft igång under hela dagen så den startade, tur! Han kom hem lagom till jag skulle åka till stallet.

Freyr var full i rimfrost. Men han verkar ta det kalla vädret med ro. Gör inte många knop i hagen, han sparar väl på energi. De är smarta djuren. Freyr får nu extra mycket hö för att orka hålla värmen. Det är ju ganska kallt även inne i stallet. Igår när jag tog in kusen var det – 10 grader där. Så lite extra energi behöver min goa hårboll. Tänk han ser ut som en mammut just nu, haha! Har såå mycket hår i ansiktet som står rakt ut. Ögonen sitter liksom inbäddade i all päls!

Mamma och pappa kom hem från Kanarieöarna igår. Gissa om de fick en chock när de stötte ihop med kylan. Från nästan 30 grader varmt till – 30 grader, fyyy. Jag var till dem en snabbis när jag åkte hem från stallet. De hade köpt mascara till mej och ett armband som var jättefint. Dessvärre blev jag utan lakritspipor. En stor besvikelse!!! De hade inte det i taxfreen så det var väl inte så mycket att göra åt. Får åka till Frendo och köpa ett gäng istället, hehe! Skönt att ha päronen hemma nu iaf. Å gissa om Kotten var glad. Han visste inte riktigt var han skulle ta vägen eller på vilket ben han skulle stå på. Nu slipper han vara ensam om dagarna, vilken otrolig lycka!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador