Pappa har sovit över

I fredags kväll var vi alla ute å åt efter att mormor, morfar och Daniel kommit på besök. Vi var till Munken å käkade. Jag åt Wienerschnitzel, men det gör jag nog inte igen, i alla fall inte där. Tyckte inte att det smakade speciellt gott och förutom det fick jag ont i magen efteråt. Nej, det var ingen större sensation vad gäller matupplevelse.

Daniel sov över för första gången sen vi kom till familjerummet. Det var skönt att ha sällskap även över natten. Dessvärre var Daniel så trött så han somnade i stresslessen ganska omgående. Gissa om han snarkade?! Han sliter ut sej genom att åka till Karlstad fram och tillbaka var och varannan dag och dessutom jobba långa pass. Det kommer inte att hålla i längden. Kan ju alltid hoppas att min och Izabellas sjukhusvistelse inte blir alltför långdragen. Men vi stannar här den tid som det behövs, jag har inte jätte-bråttom hem. Vill känna mej trygg i situationen den dagen det är dags att styra kosan mot Hagfors.

Izabella gör stora framsteg för varje dag. Jag kan redan nu amma henne lite. Nån gång per dag blir det allt. Hon får inte i sej en hel portion men det är inte långt ifrån. Hon är en riktig kämpe och imponerar på alla här på avdelningen. Tar de bort andningslarmet i början av nästa vecka så hänger allt på när hon kan äta själv. Efter det blir det hemfärd. Jag räknar med att vara kvar två veckor till, blir det mindre så är det bara en bonus.

Min moster Annika kom på besök igår förmiddag. Hon hade också med mat! Mer älgköttbullar, mmm. Å en matlåda med potatis-gratäng, kött och wokade grönsaker. Den ska jag ta till lunch idag hade jag tänkt. Nybakade bullar fick jag också så vi fikade på en gång när Annika kom. Efter fikat var det dags för Izabellas måltid och då fick Annika äran att ha henne i knät och sondmata henne. Jag tog en del bilder på det, men med Annikas kamera så jag kan tyvärr inte visa några.

Igår hade jag besök av Louise igen. Men den här gången fick hon äntligen hälsa på lilla Izabella! Vi tog en del kort och det är dem du kan se i det föregående inlägget. Fotograf på alla bilder är således Louise. jag är så glad över att jag har vänner och bekanta som bryr sej om mej och ideligen skämmer bort mej, haha. Louise hade med hur mycket mat som helst igår. Nu kan jag frossa i spaghetti och köttfärssås i flera dagar. Tack snälla Louise! Dessutom hade hon med lite andra saker, kläder till Izabella som hon har raggat ihop av bekanta, scrapbook-grejer, ännu en present och en digital systemkamera som jag får låna. Så nu kan jag ta fina bilder på min lilla prinsessa!

Om jag får något besök idag vet jag inte. Men jag har hört på avvägar att det kan hända att Anders, Helena och deras två killar (Gustav och Anton) kanske tittar in. Det vore ju roligt om de gjorde det! Ni är så välkomna ska ni veta.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador