Lägesrapport från avd 10

Nu ska jag äntligen försöka skriva lite om hur mina dagar här på neonatalavdelningen på Centralsjukhuset i Karlstad ser ut.
Det är så skönt nu för nu har jag Izabella inne på mitt rum. Får ha henne här så mycket jag bara vill, och behöver jag ut från avdelningen eller typ duscha så är det bara jag kör in henne till sköterskorna. De passar henne den tid jag behöver göra annat. Men lilla Izabella är hos mej även under natten! Helt underbart.

Jag har ju fått flytta runt en hel del. Först sov jag på avd 11 i ett par dagar, sen fick jag ett rum på patienthotellet i två nätter och nu har jag alltså ett rum här på avdelningen där Izabella ligger. Det sistnämnda är helt klart det bästa alternativet. För nu kan jag umgås med min lilla flicka hur mycket jag vill. Behöver inte sitta med henne i famnen hela tiden utan hon kan ligga i vagnen och sova om jag vill göra annat, tex äta, kolla på film eller surfa på internet.

Tyvärr blir det inte mycket med frisk luft. Tänk va underbart det hade varit att få ta med lillråttan ut på promenad. Idag har jag knappt varit utanför avdelningen, än mindre fått nån frisk luft. Måste nog tänka på det, frisk luft är nyttigt!

Jag och Izabella har kollat på lite film. Vi har hunnit med Slumdog Millionaire och The Hangover. Båda filmerna var jättebra. Det är tack vare min bror som vi kan kolla på film. Han har lånat ut sin bärbara hårddisk och preppat den full med filmer åt mej. Tack broder!

Imorgon kommer pappa Daniel på besök. Han slutar lite tidigare än vanligt och kommer frampå eftermiddagen. Det är klart att han vill umgås med sin lilla älskling. Å då är det inte mej jag syftar på…
Med sej kommer han att ha älgköttbullar som min moster har gjort, slurp å smask. Gissa om jag kommer njuta av den maten.

Daniel och jag ska även träffa barnläkaren imorgon eftermiddag. Prata lite om hur den närmsta tiden ser ut och lite om vad som hände under förlossningen kan jag tänka mej. De har ju inget svar på varför Izabella kom så tidigt, de hittar inget konstigt som förklarar det hela. Det är väl bara att acceptera att det blev som det blev och vara tacksamma för att det gick så bra som det gjorde.
Nu har hon börjat öka i vikt och vi ser fram emot en underbar tid tillsammans hela familjen.

Men herregud vad jag saknar Elvis. Å Freyr också förstås. Men saknaden är störst efter Elvis. Orkar knappt höra hans namn förrän det kommer en liten tår i mitt öga. Men jag vet att han har det bra hos farmor och Timo. De är så måna om honom å han får den stimulans han behöver. Det är nog mest illa med mej, jag är ju så van att ha honom med mej varje dag.

Nej nu ska jag sätta  mej framför tv:n ett tag med lite dricka och popcorn. Izabella får sova lite i sin kabyss. Men senare ikväll kommer jag att ta upp henne. Det blir väl att halvsova i stresslessen även i natt, hehe.

Ha det gott alla, å tack för alla gratulationer och presenter!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador