Här har det hänt grejer!

Ja nu ska ni höra. Jag och Daniel har blivit föräldrar. Redan! Jepp, bråttom ut hade hon vår lilla tös. 43 cm lång och 1750 gram. Vi är såå stolta och lyckliga. Men väldigt tagna på sängen. Tror inte jag har hämtat mej än och förstått till hundra procent vad som hänt. Men vi mår alla bra och det är huvudsaken. Hannelore, som inte har fått nåt annat namn än, föddes 7 veckor för tidigt, i vecka 33. Som tur är är det en stark dam med mycket vilja. Lik sin mamma med andra ord ;) Nu ligger hon på barnintensiven men andas alldeles själv. Det gjorde hon mer eller mindre redan från början. Det hon behöver hjälp med är att få näring, nu sondmatas hon varannan timme. Vet inte hur länge vi blir kvar här i Karlstad men de brukar vilja ha kvar barnen tills de räknas som fullgångna och det är när de är i v 37, så dit är det 4 veckor.

Ja det har hänt så mycket de sista dyngen och jag kan inte skriva om allt här. Men jag hoppas att jag framöver ska ha tid och ork att uppdatera bloggen.

Tack ALLIHOPA för alla gratulationer vi fått. Det värmer att veta att man har så många runtomkring en som tänker på oss.

Kram!

Kommentarer

Radar sa…
Oj, vad lika vår berttelse är på sitt sätt. Fick min son i v33 oxå och var i neosvängen en månad innan vi fick komma hem vid Lucia! Grattis till er dotter och all lycka till er =)

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador