Barbackatur i kylan

I lördags tog jag mej en riktig ridtur. Så skönt att rida barbacka nu för Freyrs päls värmer så gott om rumpan, haha. Elvis verkar inte bry sej så mycket om kylan, han skuttade glatt med bredvid. Men när han kommer i djup snö tycker han det blir lite väl kallt om fossingarna. Då vet han inte riktigt vilket ben han ska stå på. Jag funderar ändå på om jag ska investera i ett täcke åt honom. Det kan ju vara bra att skydda ouppvärmda muskler vid kallt och regnigt väder. Ja, jag får fundera lite på det. Daniel tycker det är en otroligt dum idé att kosta på hunden ett täcke men jag vet inte jag… Tänk va fint å ha ett mjukt värmande täcke att sätta på Elvis när han har apporterat i iskalla vatten?! Om han nu lär sej att simma och apportera förståss?! Hahaha…

Igår tvättade jag sängkläderna. Visst är det härligt att lägga sej nyduschad i en fräsch och ren säng?! Bland det bästa jag vet faktiskt. Daniel tyckte det var ett ypperligt tillfälle att låta vår underbara hund få sova på golvet hädanefter. När det ändå var rent i sängen var det väl onödigt att låta Elvis håra ner på en gång. Jag sa att jag inte skulle orka säga till vovven utan det fick han göra i så fall. Jag vill ju såå gärna ha Elvis i sängen. Mammas lilla goda rödtott! Elvis hoppade som vanligt upp i sängen men Daniel föste ner honom på en gång. Såg hur ledsen och besviken han blev, men snällt gick han å lade sej på mattan i sovrummet. Bäddade lite till och med… När Daniel till slut somnat så smög sej Elvis bort mot sängen. Jag sov jag med, ja officiellt ja ;) Vips så hade matte en rödtott bredvid sej i sängen å hon kunde somna gott. Visst är djuren uträknade?! Ja, inte är de dumma i alla fall. Elvis vet precis vad han får göra för mej och vad han får göra för Daniel. Jag önskar bara att jag kunde vara liiite hårdare på det där med att ha hund i sängen…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador