Nytt år, nya utmaningar

Ja då var det år 2010! Nytt år och nya stora utmaningar. Det största som kommer hända detta år är väl att jag ska bli mamma. Ser såå fram emot det. 1 mars är det tänkt att Hannelore ska titta ut, men det där vet man ju hur det är. På måndag börjar föräldrakursen i alla fall. Ska bli kul att få träffa andra par i samma situation. Tror kursen är på 7 gånger och det är fem par som ska delta. Om det är en gång i veckan så innebär det att sista tillfället är när jag redan är i vecka 39. Om man kan vara med då, ja det får vi se…

Igår var det en riktig slappardag. Gjorde inte mycket inte, var nog sliten efter nyårsfirandet. Gick inte å la mej förrän klockan fyra på morgonen. Hur jag kunde hålla mej vaken så länge vet jag inte. Annars brukar jag ju somna redan vid nio-tiden. Men under alla lediga dagar så har jag vänt lite på dygnet.

Nyårsfirandet var lyckat. Var här hemma och hade besök av svärfar och Daniels två bröder Eric och Johan. Johan hade med sin lilla dotter Leijah på två år.
Vi hade tillsammans gjort maten. Jag och Daniel stod för förrätt och efterrätt medan Ola (svärfar) stod för varmrätten. Till förrätt hade vi urgröpta varma tomater. I dem hade vi en fyllning av bacon, ost, peppar och vitlök. Mycket gott och enkelt att göra. Kan varmt rekommendera detta som starter. Till varmrätt var det potatisgratäng, rostbiff och pepparsås. Det också mycket gott. När det var dags för efterrätten var vi alla ganska mätta men vi orkade ändå få ner lite kladdkaka med grädde.

Elvis reagerade inte på de raketer och bomber som small av under kvällen. Det är jag så glad för. Det sista jag vill ha är en skotträdd vovve. Nu sköts det inte så mycket på nära håll så helt hundra på hur han reagerar kan jag inte vara.

God fortsättning på det nya året!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador