Gubben är på jobb

Daniel började arbeta redan i eftermiddag. Detta för att han ska vara ledig tisdag och onsdag. Han ska med sina kompisar på Bilhallen till Stockholm på mässa. Bo en natt på hotell och gotta sej. Inte utan att man är lite avis. Men det är bäst han passar på att vara på rymmen nu för snart får han hålla sej hemma. När Hannelore anländer förstås!

Idag har varit en riktig slappardag. Härligt att veta att man inte behöver göra så mycket. Har kollat en hel del på tv, har varit skidor i alla de varianter. Helena Jonsson blev i alla fall tvåa i sprintloppet i skidskytte. Grattis säger vi till henne, hon är fenomenal!

Stallet hade jag först ikväll. Så jag har just kommit hem därifrån. Mockade och tog in Freyr, gick fort som bara fan. Det är så himla lättvindigt att mocka nu när det är så pass kallt. Skiten fryser så det är bara att ösa på, haha. Efter 20 minuter var allt klart och det var bara att sätta sej i bilen och styra kosan hemåt.

Nu väntar jag på att klockan ska bli 20:00 så Bones börjar på TV3. Det är ett av mina absoluta favvisprogram. Men jag får vänta ett bra tag till, klockan är bara halv sju nu. För tillfället kollar jag på herr Morberg som lagar mat på TV4 +. Det är en sludig prick, inte kan man tro så som han hanterar råvarorna, att han jobbat på Operakällaren inte. Men det har han. Idag lagar han bland annat pizza, bruschetta och italiensk glass.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador