Avslutning på valpkursen

Jepp, då var sista valpkurstillfället passé. Har varit superroligt, intressant och trevligt. Ja det finns inte ord för det, hihi. Nu blir det ingen ny kurs förrän till hösten skulle jag tro men vi är några stycken från valpkursen som ska fortsätta träffas. Så det blir träning tisdagar klockan 18 även i fortsättningen. Kul. Föll på min lott att ta med fika till nästa gång. Gissa vad det blir? Jo just det ananaspaj så klart!

Igår på slutet fick vi leka lite med valparna. Skulle gå slalom med hundarna med en bricka som det stod vattenglas på. Tror mitt lag var snabbast faktiskt! Inte för att det spelar nån roll, men… Lite allvar var det också, vi gick igenom alla moment som vi hade lärt oss. Var det något man undrade fick man ta upp det när instruktören kom till dej. Jag pratade en hel del med Annika om position när Elvis ska sitta och gå fot. Sen pratade vi också om hur jag ska träna Elvis så att han hela tiden håller fokus på mej. Han vill såå gärna nosa runt och till och med kissa på planen. Absolut förbjudet!!! På planen är det BARA jobb som gäller. Men det lilla tollaren försöker ideligen ta sej friheter. Den lille gynnaren!

Nej nu har jag inte tid att blogga mer just nu. Måste gå en trappa ner och hänga upp tvätten som är klar. Hör i alla fall inte att tvättmaskinen går. Hörs senare när jag kommit hem från stallet.

Jo förresten, en sak till. Vill passa på att gratulera min vän och stall-hyresvärd Annica på hennes födelsedag. Stort grattis från mej, Daniel, Elvis, Gardur och Freyr. Å så ett extra gnägg från Nelly så klart. Hon sa till mej igår att även hon ville vara med å gratta :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador