Hemvärnsövning

Igår hade jag hemvärnsövning här i Hagfors. Kan väl inte påstå att det var direkt kul. Vi fick inte sambandet att fungera å då har ju vi på staben inte så mycket att göra. Tyvärr… Så hela dagen kändes ganska bortkastad. Istället hade jag kunnat vara i stallet eller gjort nåt annat mer givande. Men nu har jag iaf några timmar gjorda för hemvärnet i år. Idag ska jag inte vara med på den stora övningen för jag ska på begravning. Min morbror Lasse i Torsby har gått bort. Begravningen börjar klockan 13:00, usch känner redan nu på morgonen att jag har ont i magen.

Daniel är i Tyskland. Köper öl, vin och lite sprit. Med sej har han sin pappa Ola. Nästa helg är det ju 60-års kalas så det gäller att ha lite att bjuda på. Jag har iaf beställt en Bacardi Grand Melón. Mums! Det är ju bara såå gott. Blanda den med Sprite så får du se. Men eftersom Daniel är i Tyskland så kan ju han inte följa med på begravningen, känns lite surt. Älsklingen kommer hem först sent ikväll.

Det är ju marten den här helgen i Hagfors oxå. Jag och mamma gjorde oss en liten tur strax innan de stängde igår. Hade med Elvis, perfekt med lite miljöträning! Å vet ni, vi träffade på en annan tollare där. Det var en hane på 9 år och han var jättefin. Fick dock inte komma fram å hälsa på honom för han var skarp mot andra hanhundar. Men Elvis fick lite rökt kött av hans ägare, de sålde nämligen det i sitt stånd. Kanske, kanske ska jag gå till marten även idag. Funderar på om jag ska göra mej en sväng med Elvis nu på morgonen direkt när de öppnar. För Elvis måste få en rejäl promenad nu eftersom han blir ensam hemma några timmar när jag ska på begravning.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador