VärmlandsMästerskapen 2009

Igår var jag till Hannäsbanan utanför Kil å tävlade med båda hästarna. Gick väl helt ok. Kanske inte de bästa resultaten tävlingsmässigt men jag kände att jag var en vinnare på andra sätt. Gardur gick in i transporten på en gång, både när vi skulle till Kil och hem. Superkul! Inne på banan skötte han sej sådär. I tölten (T7) som var den första grenen gick det inte bra alls. Han ville inte gå framåt och bockade och sparkade bakut hela tiden. Så till den andra klassen, fyrgången (V5) red jag fram honom mer noggrant. Det gav resultat, fick inga superpoäng på banan men han visade alla fyra gångarterna. Jag till och med galopperade med honom. Freyr skötte sig bra. Den ökade tölten och galoppen var dock inte lika bra som det brukar, men det har jag känt på sista tiden så det kom inte som någon chock. Blev 2:a i tölten (T3) med Freyr och 3:a i fyrgången (V2). Att det inte var så många deltagare i de klasserna måste jag väl inte berätta, eller??!!! Hihi. Gardur och jag kom näst sist och sist i de klasser vi var med i. Nästa tävling blir 23 maj i Nora. Då är det bara Gardur som ska tävlas. Jag hinner inte med att tävla två hästar, det blir för stressigt. Särskilt när Gardur behöver så mycket tid till framridning.

Idag ska jag inte göra mycket. Är lite sliten efter en mycket intensiv lördag. Gick upp strax efter fyra på morgonen igår, tävlade och satt i sekretariatet. Så idag blir det slappardag! Tänker inte ens åka till stallet. Annica tar hand om dem idag, tack!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador