Ingenting blir som jag tänkt mej

Jag skulle ha åkt till Torsby igår. Det blev inget. Å inte heller någon Hinni-kurs idag. Instruktören har fått förhinder och jag kände att jag inte hade lust att dra två hästar till Torsby och sedan tillbaka bara så där. Får hälsa på Gunilla nån annan gång!

Istället följde jag med Daniel och Dennis till Arvika på rallycross. Det var riktigt kul, spännande om inte annat. Åkte redan klockan nio på morgonen och kom hem vid åtta-tiden, men då var vi in till Dennis och Maria på kaffe också. Kände att vi inte orkade laga mat salltflyterå det fick bli pizza. Jag åt en Disco (köttfärssås, räkor och skinka) plus lök. Mmm lök på pizza är ju super så det måste jag bara ha. Hyrde en film på Hydro med som vi kollade på under tiden vi smaskade på pizzan, –Allt flyter. Svensk film regisserad av Måns Herngren. Var väl helt ok men inte så mycket mer. Jag blev lite besviken för jag trodde den skulle vara bättre.

Idag ska jag följa med Annica och kolla på en häst i Lesjöfors. Kanske en potent foderhäst, vem vet?! Spännande ska det bli iaf. Innan vi åker till Lesjöfors ska jag rida mina två kusar. Nu har de vilat i två dagar, så nu är det jobb som gäller idag. Inget mer slöande!

Måste bara visa er, jag har hittat bilder på Elvis pappa NUCH Sunlit Emil Miramacs. Lite kul å se hur han ser ut. Han bor förresten i Norge. Lite svårt för er att se men jag tycker Elvis liknar honom ganska mycket, särskilt det smala nospartiet och de vita teckningarna…

emil_miramacsSunlit Emil Miramacs


emil_miramacs2

Sunlit Emil Miramacs


I fredags var Ola, Therese och Eric här och grillade på kvällen. Med sej hade Therese och Eric lilla Xandor. Elvis och Xandor har inte träffats tidigare men nu tyckte vi att det var på tiden. Å det gick så bra så. Elvis var ganska försiktig mot den lilla valpen. Å Xandor var en riktig tuffing. Elvis får se upp där när Xandor blir större, hehe. Hundarna sprang som galningar på gräsmattan. Å Elvis fick så bråttom så han glömde bort att se sej för. Han sprang rätt in i grillen! Men som tur var gick det bra, ja han är lite svedd i pälsen framme vid bogen, men… Kött och grillkol bara flög rakt upp i luften. Det blev bränt på gräsmattan och köttet fick extra krydda av bränt gräs. Elvis, han verkade inte ta nån notis om hela uppståndelsen, han bara fortsatte springa och leka med Xandor.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador