Klippa gräs

Då har man klippt gräsmattan för första gången i år! Ganska roligt var det dessutom, Daniel har nämligen en åkbar gräsklippare. Hehe, så jag svängde runt fram å tillbaka som bara den på gräsmattan igår kväll. Ingen aning om hur lång tid det tog, men det kändes som om det gick ganska fort. Å om gräsmattan blev bra klippt, ja det ska vi nog lämna till det tysta.

Nu sitter jag framför datorn med en kaffekopp. Tänkte surfa lite så här på morgonkvisten. Elvis farmor kommer om en timma ungefär och hämtar Elvis. Han ska vara hos henne och hennes man Timo tills imorgon eftermiddag/kväll. Jag åker ju snart till Ö Ämtervik för att passa lite djur. Daniel jobbar å Elvis kan ju inte vara ensam hela tiden. Men det blir så bra. Elvis älskar att busa med St Bernarden Zeb som de har. Vet inte om han tycker det är lika kul dock, hihi. När jag åker hem imorgon kväll så åker jag förbi Gumhöjden och hämtar Elvis igen.

På lördag förmiddag ska jag och hästarna åka till Gunilla i Torsby. Vi ska ta oss en härlig tur ut i skogen och sen på kvällen ska vi grilla. På söndag morgon åker vi med hästarna till Hannäsbanan i Kil för att rida kurs för Hinni. Jag ska rida Freyr i två pass och Gardur i ett pass. Ska bli spännande å se vad han tycker om hästarna. Särskilt Gardur för jag tycker han har utvecklats en del sen sist jag var på kurs med honom. Freyr har Hinni aldrig sett, så det är också lite pirrigt, vad tycker Hinni om honom? Elvis ska med till Torsby. Hoppas han sköter sej. Eftersom Daniel ska jobba hela helgen får det bli så. Å det kommer nog att gå bra, Elvis är van att följa med så fort vi är någonstans. Och i Torsby finns ju söta islandshundtiken Bessy som han bara älskar att busa med.

Ha det gott alla vänner! På återseende…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador