Mett i vecka

Ja då har man då varit och solat lite :)
Skönt att få lite färg. Tänkte sola även på fredag och till och med lördag om jag hinner. Var till AF också, hade tid bokat kl 10:00. Känns ganska deprimerande med de utsikter som finns på arbetsmarknaden nu, ingen högkonjunktur direkt. Hittade väl några jobb som jag ska söka i alla fall. De flesta var säljjobb… Inte riktigt det jag känner mej bekväm med men vad ska man göra.

Ska dricka kaffe och läsa NWT om en liten stund. Ska bli gott med förmeddaskaffe och smörgås nu, riktigt sugen. Vid lunch åker jag upp till stallet och rider Freyr och longerar Gardur. Kusarna fick nya skor igår och hovisen gjorde ett jättebra jobb. Han heter Pär och bor i Höje. Håller på att utbilda sig till hovslagare så han är lärling än så länge. Men mycket duktig. Visst, det tog lite tid för honom att sko två hästar men det gör ju inget så länge som resultatet blir bra. Å han kommer att bli snabbare med tiden.

Imorgon åker jag, Therese och Eric till Karlstad för att handla alla nödvändiga grejer till kalaset. En hel del kommer det att bli. Allt från mjöl till plastglas. Då kan ni själva lista ut att handlingslistan är ganska lång. Jag tänkte även passa på att storhandla hem till Daniel och mej. 

Nej, nu är kaffet klart där nere så nu tänker jag inte skriva mer.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador