Ökad tölt

Har ridit Freyr idag. Min egen lilla prins! Han gick som tåget, vilken härlig ökad tölt vi hade. Började med att skritta ganska långt sedan galopperade vi, både höger- och väntergalopp länge. Det verkade göra susen, bakbenen blev rejält aktiverade. Så när jag bjöd honom ökad tölt så bara gled han fram. Vilken härlig känsla.

Imorgon får hästarna vila. Jag ska till Östra Ämtervik och passa hästar, hundar och katter åt familjen Birkebro. Ska få rida deras fina hingst Fönix vom Lindenhof, gissa om det ska bli spännande! Oliva, yngsta dottern i familjen, har tagit SM-guld med Fönix. Tror att det var i både tölt (T3) och dressyr. Min första häst som heter Djarfur (lever än men ej i min ägo) köpte jag av fam Birkebro. En period för många år sen var jag ofta hemma hos dem och red, hjälpte även till på lite turridningar som de anordnade. Idag har de ingen sån verksamhet.

Nu väntar jag på att Daniel ska komma hem från jobbet. Dröjer nog ytterligare 40 minuter. Jag är såå hungrig. Ska bli gott med lite käk. Idag blir det pommes frites och hamburgare. Med massa ketchup till! Jag är lite av en ketchup-missbrukare. Kan inte hjälpte det, det är ju såå gott! Heinz ketchup ska det vara.

heinzMmm…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador