Så var det fredag

Idag blir det nog en ganska körig dag. Först nu på morgonen ska jag ta en prommis med Elvis sen ska han badas inför utställningen. Sen iväg till biblioteket och låna ljudböcker till Daniel och efter det en sväng till stallet (hinner nog inte rida dock). I eftermiddag så är det dags att baka tårtor och blanda välkomstdrink. Senare på kvällen ska vi åka till Bystugan i Uddeholm och börja duka och göra iordning. Ja, puh har lite att göra idag känner jag. Tur att vi är fler som hjälper till.

När vi var i Karlstad igår handlade vi allt (ja, vi tror inte att vi glömt nåt) till det stora kalaset. Jag storhandlade till mej och Daniel också. En tur in på IKEA hann vi också med. Där köpte jag 6 st grå tallrikar att ha för vardagsbruk, en kudde, leksaker till Elvis, hundbajspåsar och en matlåda. Sprang en hel del i klädaffärer också men jag var inte upplagd för att köpa nåt. Både Therese och Eric hittade lite kläder. Det blev en dryg dag i Karlstad, åkte 10:30 och var nog hemma, ja hon var nog efter 19:00. Så fort jag bara kunde åkte jag upp till Gumma och hämtade Elvis. Herregud hur han såg ut, klassblöt. Zeb som är St Bernhard hade dreglat ner honom så kopiöst. Tur att han ska bada idag.

Nej nu har jag inte tid med det här bloggandet, måste få mej lite frukost innan jag går på prommis med hunden. Tjingeling tingeling!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador