Elvis Envis vill inte slappna av

Ja nästan två timmar satt jag med Elvis i knät innan han lugnade ner sej igår. Fick det som läxa efter valpkursen. Eftersom Elvis hela tiden vill att det ska hända nåt och inte slappna av och sitta still tyckte min instruktör på HBK att jag skulle träna detta hemma. Så jag satt på tvn, tog en kudde och satte mej på golvet med Elvis. Fick ner honom så han låg i mitt knä. Men det var inte till måttor inte. Tog inte lång stund innan han började gny och försöka bryta sej loss. Gissa om jag fick kämpa med att hålla honom kvar. Helt slut blev jag. När han inte kom loss började han hyperventilera. Tyckte det var lite otäckt efter en stund men jag gav mej inte. Dregeln rann utefter Elvis mun och han började skaka. Fick sitta, ja i nästan två timmar innan hunden slappnade av. Ja, det är väl bara att fortsätta med det här…

Nu till något mycket mer roligare! Lastträningen med Gardur-gubben har gått över förväntan. Idag lastade vi både Gardur och Freyr. Först gammelgubben som vet hur man ska bete sig och sedan den röda faran, hehe. Men! Gardur gick raka vägen in i transporten, förutom en liten mikropaus när han stod på lämmen. Så lastningen gick lika bra idag som den gjorde igår. Hipp hipp hurra! Jag är såå nöjd och glad. Imorgon blir det ingen lastträning, ska bara rida. Å packa inför tävlingen så klart. På fredag får hästarna vila för då ska jag troligtvis med min mamma till Karlstad en sväng.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador