Lastträning med Gardur-gubben

Då har vi på allvar tagit tag med lastträningen på Gardur. Jag skriver vi, för Annica hjälper till så mycket. Är så glad att jag har hennes hjälp. Hon är jätteduktig på horsemanship och hantering av hästar. Vet inte om jag skulle klara mej utan henne. Dessutom är det ju alltid trevligt med sällskap i stallet!

Idag gick lastträningen riktigt bra. Kunde inte ha gått bättre. Gardur-gubben gick helt lugnt och fint in i transporten och ställde sej där det bjöds på gräs. Är såå lycklig över detta. Imorgon ska jag rida honom först och sedan är det lastträning igen som gäller. Hoppas det går lika bra som det gjorde idag.
Freyr red jag i paddocken. Gjorde många NH-övningar med honom också. Fick honom att gå över bommar och till och med över en liten bro. Sedan la Annica upp bommar i en liten fyrkant som jag skulle gå in i och vända runt Freyr ett helt varv utan att röra bommarna. Det var lite trixigt men Freyr skötte sej bra.

Har just nu kommit hem efter valpkursen. Jag är helt slut. Det är nog Elvis med. Det var jobbigt för honom idag. Massa nya övningar… Vi fick på slutet av kvällen ta med oss ALLA hundarna in i klubbstugan och där skulle de sitta lugna och tysta. Det gick inte bra kan jag lugnt säga. Elvis studsade runt och tjöt som en gris. Så det har jag fått i läxa, måste öva passivitet med honom. Det är tollarens akilleshäl har jag fått lära mej. Men ack så viktigt. Måste inte hända nåt hela tiden. Elvis tror det och jag måste få honom på andra tankar. Annars blir jag stolligt. Är så himla jobbigt när han är så där. Så ikväll nu ska jag sätta mej på golvet framför tvn och ha honom på rygg i mitt knä. Där ska han ligga tills han blir lugn och avslappnad. Hur länge det tar får vi se. Timmar kanske?! Det viktiga är att jag inte ger mej med övningen förrän Elvis verkligen ligger lugnt och stilla där.

Får ju inte glömma att berätta att det blivit en ny medlem i släkten! Eric (Daniels yngste bror) och hans flickvän Therese har skaffat sej en liten Jack Russell-valp. Han heter Xandor och är snart 9 veckor gammal. Var med dem till Nora igår och hämtade valpen. Herregud va söt han är och så otroligt snäll. Sa inte ett ljud på hela bilresan hem, han låg i knät och sov på rygg. Ingen rädd rackare det där inte. Han är nästan helt vit förutom att han har ett svart öra. Kanske kommer han också att bli svart runt ena ögat också enligt uppfödaren. Grattis säger jag till de nyblivna föräldrarna och lycka till med den lilla bäbisen!

Kommentarer

Ja igår gick lastningen som en dans. Tänk att du egentligen lastade honom helt själv. Super. Jag är jätteglad att ha dig i stallet. Händer alltid något kul.
Tack för de orden. De värmde. Jag trivs såå bra i stallet hos dej. Som sagt var vi har det riktigt trevligt där om dagarna!

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador