Passivitet, vad är det?

Har just avnjutit en god frukost. Inte så jättehäftigt men ändock kaffe och smörgås. Nu sitter jag och surfar runt på nätet lite och vad passar då bättre än att blogga lite. Elvis ligger och sover som en liten gris, en riktig gourmand den där energiska tollaren. Igår gjorde jag passivitetsträning med honom igen. Gick mycket bättre, behövde inte sitta mer än ca 40 minuter! Det tar sej… Ska försöka träna det där ganska ofta nu, vill absolut inte ha en hund som inte kan slappna av å ta det cool emellanåt. Vad är det för fel på att sitta å drömma? Önskar Elvis hade lite mer tjuren Ferdinand i sej, hihi. Förresten, Elvis morbror heter Jack Ferdinand å han ska tydligen vara en riktigt lugn typ. Varför kan inte Elvis vara lite mer som han??!!

latisTänk om Elvis kunde vara lite mer såhär???!! 

Nåväl, idag är det valpkurs också. Sista gången :(
Jag som tycker det är såå roligt att träna på klubben med de andra. Men vi håller på att starta en egen liten träningsgrupp så vi kommer att fortsätta att träna tillsammans. Vet inte hur jag ska gå vidare med Elvis nu. Ska jag hoppa på en annan kurs också om det finns nån? Spårning vore ju kul. Eller ska jag helt enkelt bara träna på egen hand? Privatlektioner kanske till och med är ett alternativ… Idag får jag förhoppningsvis selen och halsbandet som jag har beställt genom instruktören på valpkursen. Kamouflagefärgat! Blir inte det snyggt på Elvis Tollare så säg?!! Nu kan jag på allvar börja spåra. Är ju ganska käckt att ha en sele som man sätter på hunden när den ska spåra, då vet den vad som gäller!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador