Tyst och tomt i huset

Måste säga att det är hemskt hur man vänjer sej vid att ha ett djur vid sin sida. Elvis åkte till farmor igår kväll och redan då tyckte både Daniel och jag att det var tomt och tyst i huset. Då ska ni veta hur jag känner nu… Usch, vill att det ska vara kväll redan så jag får åka å hämta honom. Men idag ska ju jag, Therese och Eric till Karlstad och shoppa loss. Åker nog nån gång på förmiddan skulle jag tro. Har ju en hel del att uträtta. Jag ska till Färjestad Rid & Travshop också. Lämnade in ett par vinterskor som jag köpte i februari. Efter 2 månader var de trasiga redan. Det är ju inte acceptabelt, dojorna kostade nästan 800 kr också. Nu ringde Wenche från shoppen i måndags å sa att jag fick komma och hämta nya skor. Lika bra att åka och hämta dem nu när jag ändå ska till Karlstad. Väntar man ett tag så är det så lätt att det glöms av istället.

Igår när jag red Freyr på banvallen fick Elvis följa med. Gissa om han var lycklig?! När jag går å hämtar honom i bilen och han ser att Freyr är med blir han helt galen, skriker rakt ut. Å sen när han väl kommer ut bilen studsar han runt som en gummiboll runt mej och Freyr. Tur att poa är så snäll, han bryr sej just inget om att Elvis är så uppspelt. Freyr gick i alla fall ganska bra på ridturen, körde ganska många övergångar från kort till ökad tölt. Funkade sådär i början men på slutet gick det riktigt bra. Sen galopperade jag en hel del å det kändes som om den börjar bli lite bättre igen. Har ju tappat lite där tyvärr.

Nu är det frukost som gäller för min del. Sen ska jag så småningom åka till stallet och släppa ut hästarna på bete. Annica är i Torsby idag på coloskopi, hoppas det går bra. Tänker på dej i alla fall, sov gott Annica!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador