Rena och fina hästar

Har just kommit hem från stallet. Nu sitter jag hos pappa. Tänkte att jag kunde få mej en kaffekopp. Åkte dit direkt efter stallet å lämnade tillbaka Audin som jag har haft i ett par dagar. Fint den går den bilen!

I stallet hade jag fullt upp. Plockade ihop alla grejer inför tävlingen till helgen. Putsade sadel och träns och så gjorde jag hästarna fina. Freyr har en förmåga att rulla sej titt som tätt så honom satte jag på täcke innan jag släppte tillbaka honom ut i hagen. Imorgon får de vila både Gardur och Freyr. Jag ska nämligen med mamma till Karlstad en liten tur. På hemvägen stannar vi till vid Hannäs och hjälper till med förberedelserna inför lördagens tävling. Spännande det ska bli. Hoppas Gardur-gubben sköter sej!

snygging1Så fin man kan vara då! Lite fisförnäm kanske…

 nyfikenMamma, har du godis??!! 

Ska åka till brukshundklubben lite senare och träna med Elvis tänkte jag. Han måste ju också få sitt! Vädret är inte det allra bästa så jag blir nog inte borta så himla länge. Men en liten tur får det bli i alla fall. Det heter ju som bekant inget dåligt väder, bara dåliga kläder!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador