Elvis gillar marknadskarameller

Ja, nu har jag varit på prommis med Elvis. Vi gick in till Hagfors och passade på att göra ett varv på marten igen. Jättebra träning för Elvis att få gå tillsammans med folk så där. Tyckte ju att jag var tvungen att köpa nåt så jag gick fram till ett stånd med karameller. Gubben frågade genast om han fick bjuda Elvis å ja sa att det fick han visst. Elvis var helnöjd. Stod med frambenen uppe på bordet å smaskade som bara den. Karamellerna i gubbens hand tog slut men Elvis han var sugen på mer. Så pass sugen så helt plötlsigt utan förvarning, tar den lille viga tollaren ett jätteskutt, och vips så står han uppe på ståndet! Herregud! Snabbt som ögat fick jag fösa ner honom, men alla som såg det började skratta. Å det gjorde även jag, vad skulle jag göra. Vilken liten godisgris till tollare. Det där med agility kanske vore nåt för Elvis?! :)

När vi gick hem hände nåt lite tråkigare. En stor hund slet sej och sprang rakt på Elvis. Shit va rädd jag blev. Elvis skrek till lite och jag försökte i min förtvivlan få bort den stora hunden. Ägaren kom springande och försökte med det samma. Slutade med att jag gav den andra hunden en spark i huvudet. Ja, vad skulle jag göra?! Till slut fick vi isär hundarna och som tur var gick det bra med Elvis. Ja, full av saliv och så var han efter den andra hunden men inga sår… Puh! Hoppas nu verkligen inte att tollaren blir aggressiv mot andra hundar…

Nu ska jag åka till Torsby.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador