Äntligen vitt ute

Ja nu verkar det som om vintern äntligen har kommit. I alla fall för nu. Vet ju aldrig hur det är imorgon, vädret blir man aldrig riktigt klok på. Men enligt de rapporter jag har sett så ska det vara minusgrader i alla fall en hel vecka framöver. Så det ser faktiskt ut som om vi får en vit jul!!! Det vore ju helt underbart.

Just nu sitter jag vid köksbordet, nyduschad i min morgonrock. Jag och Elvis har delat på två clementiner. De är supergoda nu, inga kärnor i heller. Precis som jag vill ha dem! Innan jag högg in på clementinerna så gottade jag i mej te och smörgås med skinka och senap på. Julstämning?! Javisst! Nu väntar jag på att klockan ska bli åtta så jag får kolla på “Bonde söker fru”.

Imorgon ska jag baka har jag bestämt mej för. Mjuk pepparkaka, syltkakor och kolakakor. Julgodiset väntar jag med till helgen för det ska mamma och jag göra tillsammans. Kul! Då blir det kola, knäck, marknadskarameller och Mozart-kulor. Kanske till och med någonting mera, vi får se! Har i alla fall varit förutseende och inhandlat nästan alla ingredienser. Det är bara Odense Nougat (och marsipan till Mozart-kulorna) som fattas.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador