Snöoväder

Nu kommer snön. Å det med råge. Det bara vräker ner och det har det gjort alltsedan igår eftermiddag. Kanske lika bra att hålla sej inomhus idag. Men jag hade tänkt mej en tur till stallet sen på eftermiddagen. Hoppas verkligen att de har plogat vägen innan dess.

Julen har varit jättebra. Trevligt sällskap, fina julklappar och mycket mat blev det. Lite väl många köttbullar för min del. Vaknade på natten av att jag mådde illa och hade ont i magen. Men som tur var gick det över och när jag vaknade på morgonen var jag hungrig, haha! Min moster Annica gör så fantastiskt goda köttbullar på älgfärs. Jag och brorsan brukar nästan slåss om de som blir över efter julbordet. Har allt en påse liggandes i kylen även detta år. Men det minskar drastiskt i påsen, varför och hur har jag inte riktigt förstått. :)

Bland annat det här fick jag i julklapp: pengar till en kamera, Triss-lotter (både med och utan vinst), stekpanna, gjutjärnsgryta, glasskål, halsdukar, smink, duk, dörrmatta, Soda Stream-flaskor, oljefyllda element, kokbok och LAKRITSPIPOR. Det sistnämnda fick jag av Freyr. Tänk att han är så omtänksam! Han vet precis vad matte tycker om. Å det är inte illa av honom att ta sej ända in till Hagfors för att köpa godis, haha.
Tacka alla för de fina julklapparna!

Daniel var ute på kalas igår. På Jonte här i Hagfors. Han har inte vaknat till än så jag vet inte om det var mycket folk där och om det var roligt. Det brukar vara ganska mycket folk som går ut på juldagen, det är väl lite av en tradition. Många kommer ju hem och hälsar på släkten. Å då passar de på att gå ut å träffa gamla klasskompisar och bekanta. Förfest hade vi här hemma hos oss så jag skjutsade bort ett glatt gäng grabbar igår kväll. Trevligt var det här hemma, då fick ju jag och Elvis lite sällskap också. När jag skjutsat bort killarna så kröp jag faktiskt ner i sängen och kollade på film. Eller det var tänkt att jag skulle göra det men jag somnade ganska så omgående.

Nu ska jag gå å sätta mej framför tv:n. Det är repris på “På spåret” och det avsnittet har jag inte sett.
Ha en fortsatt God Jul!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador