Lugn dag på jobbet

Idag är det inte mycket till fart på jobbet inte. De flesta är hemma på julledighet. Skönt för dem! Telefonen har det just heller inte varit nån vart i idag. Annars brukar det ringa en hel del. De flesta går väl å väntar på tomten antar jag. Eller rättare sagt stressar runt i affärer i jakt på julmat, godis och klappar till nära och kära. Än så länge tar jag det hela med ro. Men lite av den där stressen börjar krypa sej på så smått. Jag har ju faktiskt inte köpt klart julklapparna än… Om jag ska vara ärlig så har jag bara köpt två stycken, hrmm. Så jag har en del kvar att göra även jag.

Elvis är med mej på jobbet nu på eftermiddagen. I förmiddags fick han vara hemma. Å när jag kom hem på lunchen så hade han dragit ut hela fem skor i vardagsrummet. Som tur var har han bara burit dem dit, det var inga bitmärken på nån av skorna. Bäst för han det! Annars hade matte blivit mycket arg på trubbel-tollaren. Det är nog illa att han måste bära runt på skorna tycker jag. Jag vet ju av erfarenhet att han kan bita sönder skor också…

Vi ska inte klaga nu när vintern äntligen har kommit till vårt vackra land. Men varför kan det inte vara med måtta?! Antingen är det fem grader varmt och regn eller så är det nästan tjugo grader kallt. Jaja, så är det. Vitt och fint är det i alla fall ute :)

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador