Morgonprommis med djuren

Åkte till stallet imorse. Tyckte Annica gott kunde ta sovmorgon, det är hon värd. Släppte ut Freyr, mockade och gjorde iordning stallet för dagen. Sen tog jag med mej både Freyr och Elvis ut på en prommis. Det var uppskattat i alla fall från Elvis sida. Freyr såg lite mer purken ut. Han hade ju inte ätit upp sitt frukost-hö än. Morr, nu fick han ju lämna det... Men den som spar han har förklarade jag för honom å då sken han genast upp en smula. Haha, det gäller att vara smart å säga rätt saker, både till djur och människor!

Nu är jag som sagt hemkommen och sitter framför datorn ett tag. Har just gjort om adventsljusstaken. Mossan var gammal och snustorr så jag kostade på att byta ut den. Nu finns det också både svampar och lingonris i staken! Nice! Sen när flickorna kommer ska jag kosta på att tända det tredje ljuset. Jaja, jag vet att det är en dag för tidigt men det struntar jag i! Tänk, det är redan tredje söndagen i advent imorgon. Jösses vad fort tiden går. Jag som inte har köpt en enda julklapp än heller… Nu är det nog dags att ta tag i det. Jag och Daniel har planerat in en julhandlar-dag i Karlstad till fredagen, vi är båda lediga då. Det blir bra för då kan vi göra de stora inköpen. Både vad gäller klappar och mat. Har inte så många som vi ska köpa klappar till, föryngringen i våra båda släkter ligger lite i träda. Men, vi gör vad vi kan på den fronten nu! Generationsskift är på g.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador