En katt med klös

Det var jättetrevligt att ha tjejerna här på besök igår. Vi åt gott, fikade och pratade strunt. Var ju tvungna att uppdatera varandra om ditten och datten. Verkade vara mycket bra med alla i alla fall och det är ju huvudsaken. Liselotte har blivit av med åtta ankor, Louise hade med julkort till alla och Pia jobbade fortfarande kvar på Region Värmland. Louise hade förstås med sej lilla goa Melina som skötte sej exemplariskt under hela dagen. En sån snäll bäbis vill jag också ha! Hör du det Hannelore ;)

På kvällen åkte jag och Daniel till Uddeholm och hälsade på hos Eva-Lill och Christer. Marie och hennes dotter Joline, till vardags boendes i Arvika, var på besök. Kul att de hörde av sej när de var i närheten så man kunde säga hej till dem. Vi hade med Elvis. Han fick närkontakt med katten “Kusa”. Hon är inte att leka med, det har Elvis lärt sej nu. Katten satt i fönstret när Elvis fick syn på henne. Naturligtvis var han snabbt framme för att jaga katten därifrån. Men tji fick han för det, den gubben gick inte alls. Kusa sa genast ifrån med ett ordentligt morr och så kom tassen fortare än ljusets hastighet. Tror dock inte att hon träffade Elvis men han blev så rädd så han bajsade på sej och skrek som en gris. Flydde raskt därifrån med svansen mellan benen. Samtidigt föll en blomkruka i golvet, vilket gjorde det hela ännu mer dramatiskt. Ja, det var bara att börja ta reda på oredan… Fick till och med spola av Elvis i duschen, så nog blev han rädd alltid! Tror han tömde sina analsäckar, hundar kan tydligen göra det när de blir riktigt riktigt skrämda. Hoppas nu han har lärt sej en läxa…

Idag var jag ute på en härlig ridtur. Elvis fick naturligtvis följa med, vad annars?! Red längs järnvägsbanken en bit och sedan tillbaka samma väg. Tyvärr håller Stora Enso på med att avverka så de har kört sönder banvallen ganska så brutalt. Hoppas verkligen de återställer den sen när de är klara. Det är ju så perfekt att rida där.
När jag var klar i stallet stannade jag till hemma hos Annica med familj. Där var det kalas värre. Ronja fyller 19 år imorgon så det var födelsedagskalas på gång. Å jag kom in mitt uppe i det. Vilken tur man kan ha! Ska faktiskt tillägga att det var Annica som bjöd in mej, så det så… I vilket fall som helst fick jag kaffe och mumsig tårta med blåbär som fyllning. Smakade mumma det!

GRATTIS PÅ FÖDELSEDAGEN RONJA! Sorry att jag inte hade med något paket till dej…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador