Freyr till veterinären

I måndags efter jobbet var mamma och jag ute och jagade gardiner. Eller jagade är nog fel att säga, det låter som om vi var ute i flera timmar och kollade efter passande gardiner. I verkligheten så åkte vi till ett ställe och där hittade vi det vi sökte ganska så omgående. Jag var ute efter nya panelgardiner till vardagsrummet. Några som passar in i juletider men som man även kan ha senare. Hittade ett par riktigt snygga. Svart botten och på det ganska stora grå hjärtan med rött mönster inuti. Mamma köpte dem åt mej, tack! Åkte direkt hem och satte upp dem. Blev jättebra!

Igår kväll däremot gjorde jag någonting helt annat. Jag åkte med Freyr till veterinären. Nej, lugn och fin, inget allvarligt som hänt. Han fick bara sin årliga vaccination! Både hästinfluensa och stelkramp den här gången. Stelkramp tar man ju bara var tredje år, men det var alltså dags nu. Gäller att ha ordning och reda på det där, för är det inte ok så nekas man start på tävling. Å det räcker med att du har vaccinerat hästen en dag för sent! Lite väl petigt kan tyckas, men det är klart, gränsen måste ju dras nånstans. Nåväl, jag måste få skryta med att Freyr betedde sej förstklassigt under hela resan. Naturligtvis! Vad annars? Han är en helt underbar häst som man bara inte kan bli arg på. Förresten så gör han nästan aldrig saker som man skulle kunna bli arg för heller. Freyr har verkligen ett hjärta av guld. Sådana hästar växer inte på träd och jag är såå glad för att just jag fick bli Freyrs ägare. Nu har jag skrutit nog om min käre lille häst, haha…

freyr_varen2009Freyr, världens vackraste och bästa islandshäst! 

 

Klockan 10 idag har jag tid för kontroll hos barnmorskan. Hon kollar väl blodtryck och väger och mäter skulle jag tro. Sen kanske det blir blodprov, vet inte säkert. Var ju där för tre veckor sen och då tog jag blodprov så kanske är det onödigt att jag gör det nu. Beror väl lite på det förra resultatet kan jag tänka mej. Nu när det närmar sej slutet på graviditeten så blir besöken hos BM tätare. Tror att jag ska på kontroll varannan vecka framöver, ja så står det på alla informationssidor på Internet i alla fall… Det är ju inte så fasligt många veckor kvar, bara 12 stycken! Eller bara och bara, men det närmar sej mer och mer i varje fall, hehe.

Kommentarer

Jag kan utan några som helst betänkligheter skriva under på att Freyr är en klippa.
F=frisk R= rar E=energisk Y=yvig R=Rolig
Det beskriver honom rätt bra. Jag är jätteglad att få äran att ha honom i mitt stall.

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador