Massor med julgodis!

Igår gjorde mamma och jag julgodis. Vi höll på nästan hela dagen. Ja, med undantag av ett besök till Ekshärad på några timmar! Vi var till Granngården, kyrkogården och tillsist ICA Indianen. Fick med en hel del hem, hrmm notan från ICA var inte att leka med. Innan vi drog hemåt passade vi på att fika på Indianen. Jag gottade till det med en petit choux och mamma tog en molusk. Mitt kaffe blev jag dock besviken på, det smakade sur disktrasa av det. Vet inte om det kom från själva koppen eller från mjölken jag hade i. Mammas kaffe smakade inte illa utan det var helt ok. Vilken tur för henne! Jag orkade inte dricka upp kaffet och jag gick inte heller fram å bytte kopp och kaffe.

När vi sedan kom hem och hade packat upp alla varorna började vi med godiset. Först gjorde vi marknadskarameller. Mmm, det är ju så gott. Å det är tradition, för det måste vi göra varje år, mamma och jag. Sen gjorde vi även mozartkulor, arrakspraliner, knäck, chokladkola och till slut k-special i choklad. Det var väl inte så dåligt, hela sex olika sorter godis hann vi med.

När klockan var strax efter 18:00 hoppade jag i overallen å åkte upp till stallet. Freyr måste ju få komma in till kvällen. Först var det tänkt att jag skulle till stallet vid lunch men då skickade Annica sms och skrev att Maria kunde ge honom hö, så kunde jag ta kvällen istället. Å det passade bättre för oss alla. Annica med familj var i Norge över dagen och det var ju bättre om de slapp stressa hem på kvällen för att ta in kusen. Så jag mockade och gjorde fint åt Freyr innan jag tog in honom. Han hade lite bråttom, var väl himla sugen på kvällshöt och kraftfodret kan jag tänka mej.

Det blev tidigt i säng för mej igår. Jag var helt slut. Låg i sängen säkert halv tio redan. Å jag vet inte när jag somnade, men tidigt var det. Kommer inte ens ihåg när Daniel kom upp å la sej. Trots att jag somnade så tidigt igår så sov jag länge imorse. Klockan var nästan 10 när jag klev upp ur sängen. Skönt att få sova ut lite! Tydligen så behövde jag den sömnen…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador