Elvis, hund eller häst??

Ja man kan undra hur det står till i huvudet på min underbara tollare Elvis. Ibland tror jag faktiskt att han på allvar tror att han är en häst precis som Freyr. Ja, han beter sej ju som en häst när han är i stallet. Äter hö och kraftfoder och trivs toppen i samma box som hästen. Freyr verkar ta det med ro. Tycker väl säkert att Elvis beter sej konstigt på alla sätt och vis, men samtidigt tror jag han tycker det är lite festligt med en “likasinnad”, haha. Som ensam häst i stallet för tillfället är det nog ändå ganska långtråkigt för Freyr. Jag hoppas att Annica hittar en foderhäst så fort som möjligt. Nästa helg, på själva lucia-dagen, ska vi till Gagnef och kolla på en arab. Får väl se vad det är för nåt, spännande ska det onekligen bli.

Idag var jag uppe strax före klockan sju. Uppe med tuppen alltså! Daniel skulle iväg på arbetsdag för motorklubbens räkning så jag gick upp lite tidigare och gjorde frukost. Att sitta ner tillsammans vid frukostbordet är bland det bästa jag vet. Tyvärr så vet jag inte riktigt vad jag gjorde när jag köpte kaffe på Pekås häromdagen för jag hade tydligen tagit kokkaffe istället för brygg. Senil eller? Men nu gick det bra ändå, för vi använder kokkaffe i vår perkulator.

Senare idag ska jag till stallet och se hur det är med Freyr-gubben. Elvis ska naturligtvis med. Kanske kommer jag att ta en skritt-tur ut i skogen. Det skulle nog uppskattas av både Freyr och Elvis. Hannelore däremot, tycker det är mindre kul. Men håller jag mej till enbart skritt ska det nog gå bra.

Ikväll blir jag ensam hemma på torpet. Daniel ska till Basterud, Ekshärad på 30-årskalas. Elvis och jag får väl ha myskväll här hemma. Inte så dumt inte. Smågodis, popcorn och dricka låter väl  inte helt fel??!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador