Solo ikväll

Jaha då blir man ensam ikväll igen då. Gubben ska på julbord med Bilhallen i Hagfors. En sak vet jag, Daniel lär få stryka kommande dag i kalendern. Brukar bli ganska brutala kalas i det sällskapet. jag och Elvis får alltså tv-kväll även denna fredag. Ska kolla in finalen i Idol 2009. Jag hoppas att Erik vinner. Frågan är vad vi ska gotta oss med bara… Blir det pizza, sallad eller nachotallrik?? Hmm, mycket svår nöt att knäcka. Får se lite senare vad jag känner mej mest sugen på. Tror inte att det blir sallad dock för det ska jag äta imorgon. Då kommer det nämligen storbesök från syd. Louise, Pia och Liselotte kommer ända från Hammarö (Louise) och Edsvalla (Pia & Liselotte). Ska bli kul att se tjejerna igen. Måste ju komma ikapp med allt skvaller. Har säkert hänt en hel del på flera olika håll gissar jag. Spännande!

Till lunch idag åt jag en cheeseburgare från Mc Donald’s. Jepp, det är sant. Daniel var ju till Karlstad på rally-möte igår och hade lovat att köpa med en hamburgare. Jag var vaken ganska länge i väntan på delikatessen men fick ge upp. Till slut kom sambon hem, men då var klockan nästan halv tolv på kvällen så då var det inte riktigt läge för en hamburgare. Men till lunch idag smaskade jag i mej den. Smakade helt ok även om den var en dag gammal. Det är väl så mycket konserveringsmedel i de där att de står sej några  dagar kan jag tänka mej, haha. Men det struntar jag i så länge som det smakar mumma!

Nu är jag ledsen! Mio, hästen som Annica ska ha på foder, gick inte igenom veterinärbesiktningen!!! Ja, hur det blir nu vet jag inte, men han kommer väl inte till Gumma nu i alla fall. Är det bara nåt mindre fel så kanske han kommer senare men men… Som det är nu så markerar han på BÅDA bak vid böjprov. Han ska nu in på röntgen för att se vad det är för fel. Det här med dåliga bakben och Annica Byström, ja det verkar höra ihop på nåt konstigt vis. Varför?! Mios lungor ska också få sej en koll. Han hostade tydligen vid provokation och det är ju inte alls bra. Ja, vi får se var detta slutar. Tråkigt är väl det minsta man kan säga i det här läget. Jag som trodde att Freyr skulle få en kompis redan till helgen.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador