Lucia i Råda kyrka

Först måste jag ju berätta hur det gick hos barnmorskan. Allt såg bra ut och Hannelore växer som hon ska. Jag fick inte höra på hjärtljudet den här gången för apparaten var inte laddad och funkade således inte. Barbro (BM) fick ta fram sina gamla kunskaper och lyssna med hjälp av den beprövade tratten. Haha, det såg lite lustigt ut men hon såg nöjd ut så allt var ok där inne. Blodvärdet är lite högre nu än det var tidigare vilket är bra. Men jag ska ändå fortsätta att äta järntabletter. Blodtrycket låg på 100/60, vilket det har gjort hela tiden, stabilt alltså. Ja det var väl det hela. Nu har jag också anmält mej till föräldragrupp. Den börjar nån gång efter nyår, troligtvis 4 januari. Det blir spännande det. Hoppas bara jag får med mej Daniel, är ju vid en dum tid på dagen, vid 15-tiden. Då spelar det ju ingen roll, han jobbar den tiden varje vecka. Typiskt! Är ju inte så lätt för honom att komma ifrån en stund heller. Ja, vi får se hur det blir med det där.

Jag handlade lite på partyt igår. Men inte mycket. Bara handmålade julkulor. jag har en sån kula sen förut, som det står “Julen 2006” på. Nu köpte jag en för –07, –08 och –09 också. De två första var det extrapris på, vilket jag tyckte var toppen. Årets kula fick jag betala 129 kr för. Det var väl inte så farligt eller?!

Ikväll ska jag se på luciaspel i Råda kyrka. Det är Petras äldsta son Oscar, som ska vara med och som jag ska titta på. Först skulle faktiskt Daniel följa med men då kom han på att det var möte i Karlstad för rallyts räkning. Det måste han åka på så det är inget mer med det. Då försökte jag istället lura med mej mamma. Men även där gick jag på en kryptonit. Hon skulle också på möte, dock ett annat. Men jag skiter väl i dem, ska det vara så går jag själv. Så det så!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador