Hälsning från sängen

Nu ligger vi i sängen jag och Elvis! Tyckte det var lika bra att gå en trappa upp och ta datorn med mej. Surfar samtidigt som jag slänger ett getöga på tv:n. Det är Ugly Betty på 5:an.
Ja kanske är det tidigt att ligga i sängen redan klockan 20:40 men det skiter jag i. Är ju faktiskt vaken i alla fall. Lite svårt att skriva samtidigt som man ligger i sängen och har en hund som helst av allt vill ligga uppe på datorn och bli kliad. Desperat försöker jag skuffa honom åt sidan men då ger han mej en sorgsen blick samtidigt som han gnyr lite bedjande… Vem kan motstå det? Ja inte Elvis matte i alla fall.

Imorgon och en vecka framåt är jag kattvakt. Mamma och pappa åker till Kanarieöarna! Härligt, jag är inte ett dugg avundsjuk, ha. Hoppas de får en underbar resa med massor av avkoppling, sol och bad. De flyger från Karlstad på eftermiddagen nån gång så jag behöver inte till Kotten förrän på kvällen. Han ska ha mat två gånger per dag. Vanligtvis får han mat tre gånger men det funkar ju inte när jag ska åka dit hela tiden. Då får herren nöja sej med mat serverad bara två gånger per dag. Lite gnäll kommer det säkert att bli men det är som det är.
Jag har beställt lite grejer från taxfree. Lakritspipor förstås och mascara (Clinique). Får väl se när päronen kommer hem om de kommit ihåg att inhandla detta till deras enda dotter.

Nej nu är det dags att stänga ner datorn. Dags att lägga sej till rätta i bingen och kolla lite på tv innan ögonlocken går igen. Imorgon ska jag till barnmorskan klockan 10:00 och sen till banken klockan 13:30. Återkommer förmodligen om rapport angående det.

Kommentarer

Anonym sa…
Banken? Något spännande på gång? Jag blir genast nyfiken. Lycka till hos BM!
Nej, inget spännande på gång. Ren rutinåtgärd. Jag brukar vara till banken en gång per år å se över mina placeringar.

Det gick fint hos BM, allt såg bra ut å hjärtljuden var starka och regelbundna. Igår låg Hannelore med huvudet ner, rumpan vid mitt hjärta och fötterna på min högra sida. Det märks, för det är där det sparkar hela tiden, haha.
Ha ett riktigt gott nytt år!
Kram

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador