Barbacka-tur

När jag kom till stallet igår så kom jag på att jag skulle testa att rida barbacka på Freyr. Kanske är det bekvämare än med sadel? Sagt och gjort, på med utrustning och fram med en stol. Ställde Freyr bredvid stolen så jag skulle komma upp lättare. Tog några minuter innan jag fick kusen att stå alldeles stilla så jag tog mej upp. Men till slut så… Det gick faktiskt bättre att rida barbacka än med sadel. Underbart, nu har jag hittat ett sätt att rida på utan att det är obehagligt för den växande magen. Elvis fick följa med ut på ridturen förstås. Red inte så långt men tog vägen genom Gumma hem. Var lite skeptiskt till det först eftersom jag aldrig ridit efter vägen med Elvis springande lös bredvid. Har ju bara hållit mej till banvallen och där finns ju ingen trafik eller annat som stör. Men jag tänkte att om jag aldrig provar så lär han sej aldrig att följa mej ordentligt. Å det gick bättre än vad jag kunnat föreställa mej. Var till och med en hund ute på en tomt men Elvis gick aldrig fram till den. Jo, han var bra sugen på att göra det, men lydde mej! Aja baja sa mamma å det lyssnade tollaren på. När vi kom tillbaka till stallet var vi ganska blöta alla tre. Det kom ju ner snöblandat regn under hela ridturen. Var ändå en trevlig tur, skönt att få komma ut en liten stund. Det tyckte vi nog alla tre tror jag.

För en gångs skull så kollade jag på Dansbandskampen på tv:n. Lite roligt för Torgny Melins från Säffle fick sin andra stjärna vilket betyder att de får vara med i finalen nu, jippi! Grattis säger vi till dem och alla deras trogna fans. Jag och Elvis hade bunkrat upp med dricka och popcorn så vi hade det så trevligt så tillsammans. Hur Daniel hade det på 30-årskalaset vet jag inte än för han har inte vaknat till, haha. Men jag tror inte han var så himla sen hem i natt, om jag inte minns fel var väl klockan ca 02.30 när det klampade ute på verandan. Å då måste man kalkylera med att han hade en hemresa på ca 30 minuter i det också.

Idag blir det en lugn dag. Ska inte ens till stallet då jag inte har nån bil. Volvon är utlånad. Men jag har pratat med Annica och hon skulle ta Freyr hela dagen, snällt!
Kanske skulle man försöka sej på att röja på köksbordet och lägga på julduken som jag tagit fram. Men jag måste stryka den först för nu är den så skrynklig så. Har i alla fall nu på förmiddagen varit ute och satt i belysningen i granen. Men jag hittade ingen sladd så Daniel måste hjälpa mej med det senare. Passade också på, när jag ändå var ute, att ta ner torkvindan. Är ju ingen idé att den står ute hela vintern. Så nåt litet nyttigt har jag gjort idag i alla fall.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador