Elvis snyltare!

Nu på förmiddagen klädde jag och Elvis julgranen. Nu står den så fin i vardagsrummet och lyser med massa kulor i. Under granen ligger det lite paket. Inte så många men det ska bli fler är det tänkt. Fast det låg faktiskt fler under granen förut… Men hur då? Ja fråga Elvis Pelvis! Den lille gynnaren har varit där och snott till sej ett paket. Ja, det var väl för väl för det stod Elvis på det, haha. Å jag kan förstå att han inte orkade låta det vara för det var godis i det. Mycket duktigt av Elvis dock att ta det paket som det stod hans namn på, han kunde lika gärna ha tagit Skrållans. Men det gjorde han alltså inte. En omtänksam tollare man har! Men julklappar orkar han inte låta bli. Har han lärt sej det av matte tro? Hon är också mycket nyfiken och glad i paket har jag hört…

Har varit till stallet och gett Freyr sitt lunch-hö. Mocka behövde jag inte göra för det hade Annica redan gjort. Så jag var inte i stallet så länge. Hade med mej kameran för en gångs skull så jag tog lite kort på Elvis och Freyr. Men de på Freyr blev inte bra alls, han är ju så svart så det är svårt att ta bra bilder på honom. Dessutom stod han å åt och var inte ett dugg intresserad av att bli fotad. Gick lite bättre med Elvis, men han har svårt att stå stilla istället.

 

vad_håller_ni_på_med

 

 Elvis_busar

 

 Elvis_hopp_åt_sidan

 

 Elvis_ligger

 

 Elvis_står

 

 Elvis_tittar_bort

 

 Elvis_tuggar

 

 Freyr

 

 PICT3191

 

PICT3198

 

 PICT3199

 

 Snöig_Elvis

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador