Äntligen valpkurs

Ja, så har då lilla Elvis Tollare varit på valpkurs för första gången. Matte tyckte det var jättekul, hoppas Elvis tyckte likadant. Det var en hel del teori och så fick vi träna på att gå med hundarna i koppel utan att de ska dra, ta dem ur bilen rätt osv. Fick även träna på att få kontakt med hundarna. Jag har ju alltid tyckt det varit lite jobbigt att gå med Elvis i koppel för han vill så gärna dra men nu vet jag hur jag ska göra. Vi var ganska många ekipage, ungefär 10 stycken skulle jag tro. Å en salig blandning med raser, jätteroligt! Golden, schäfer, hamiltonstövare, blandis, borderterrier, briard… Briarden var förresten Elvis kompis Myra. Ja, nu har de inte träffats på ett tag så jag vet inte hur mycket polare de är. Sist de sågs var på hundutställningen i Karlstad men då tyckte inte Myra att Elvis var speciellt käck. Hon hade gärna gett Elvis ett tjuvnyp, men Elvis han var lika glad för det.
Nu ser jag fram emot nästa tisdag kl 18:00. Å jag ska försöka vara duktig på att träna hemma, för hemläxa, det kan du fethajja att vi fick :) Måste bara säga oxå att instruktören, Annika Lindberg, verkar superduperbra!

Ska till arbetsförmedlingen idag kl 10:00. Jepp, lika tråkigt som sant. Undrar vad vi ska prata om idag… Ska ta cykeln dit för jag har ingen bil. Men hade nog tagit cykeln ändå, även om jag hade bil. Är ju inte långt alls, å dessutom är det nyttigt med lite frisk luft och motion!

Nu är det dags för frukost för både mej och Elvis! Hundknölar till vovva och kaffe och smörgås till mej! Tjingeling!!!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador