Grattis på födelsedagen!

Ja idag fyller Daniel 29 år. Hoppas han får en fin födelsedag. Tyvärr inga presenter, de fick han redan i lördags när hela släkten firade honom. Hans pappa hade gjort smörgåstårta å den var jättegod. Blev inte mycket kvar…
Den här veckan jobbar Daniel eftermiddag/natt så han har åkt till jobbet nu. Kommer inte hem förrän tidigt tidigt imorgon bitti.

Idag ska jag inte till stallet. Båda hästarna ska få vila, de har gått fyra dagar på rad nu. Så en paus nu är mycket lägligt. Red både på Gardur och Freyr igår. Trodde aldrig att jag skulle skriva så här, men Gardur gick mycket säkrare igår. Vet inte vad det var med Freyr men han kändes stressad och nervig. Fick inte den rätta kontakten med honom. Å mycket riktigt när jag skulle galoppera så drog han iväg med mej. Det gick inte ursinnigt snabbt men jag kände att jag inte hade kontrollen och att jag inte kunde sakta ner honom. Tog ett tag innan jag till slut fick stopp på galpannan till häst. Blir så himla besviken när han gör sådär. Fast jag vet ju hur han är och att detta beteende när som helst kan dyka upp. Freyr är en mycket känslig häst och klarar inte av när det blir för mycket nytt för honom. Jag tror i alla fall jag vet varför han betedde sig så där igår…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador