Party Lite

Igår kväll var jag på ljusparty. Det var mamma som var värdinna och hon hade lånat motorklubbens lokal. Jag hade gjort ananaspaj (igen!) som hon bjöd på. Det fanns hur många olika dofter som helst på ljusen att välja på. Ganska många av dofterna tyckte dock jag luktade rent illa. Men visst fanns det några godbitar. Svart orkidé och Smultronland t.ex., de doftade himmelskt gott. Köpte inget ljus, tyckte det var på tok för dyrt men min snälla mamma sponsrade mej med en lavendel-spray. Kan spraya den i sängkläderna! Det kommer att lukta gott och så sägs det att man sover bättre och snarkar mindre. Får väl se om det funkar! Sen hade jag tur under utlottningen som gjordes på slutet. Vann ett litet votiv-ljus. Tror det luktade mandarin eller nåt sånt. Man måste ha ljuset i en liten skål eller kopp för det smälter och blir flytande.

Freyr gick ganska bra igår. Han är något styv å spänd när man rider honom så jag måste jobba honom mer i paddocken nu ett tag framöver. Annars funkar trav och tölt bra. Takten finns där så det är jag inte ett dugg orolig över. Gardur gick också riktigt bra. Red honom först lite i paddocken (några varv bara) sen red jag ut en tur i skogen. Det gillar han. Han har blivit riktigt pigg och ivrig, hihi.

Elvis var med till stallet. Han fick sej en liten tryckare av Gardur igår. Men det har jag väntat på. Han är in i hagen och springer, lyssnar INTE på matte när hon säger fy, där får du inte vara. Igår var strömmen på till hagarna men det kände inte Elvis för han är så liten så han går under tråden. När han kom in i hagen så tyckte väl Gardur att nu jädrar får det vara nog så han markerade och stampade till på Elvis. Han tjöt som en gris å sprang direkt till matte. Jaja, nu duger man visst! Jag ignorerade honom först för att han inte skulle skrika ännu mer. Ja, de är precis som barn, tycker man synd om dem blir det sju resor värre. När jag inte brydde mej så mkt om honom, satte han sig tätt vid min vänstra sida. För där brukar han få uppmärksamhet, vi har ju tränat fot hur mycket som helst den sista tiden. Då kunde jag inte annat än skratta! Elvis höll upp vänster bakben ett tag men efter 5 minuter stödde han på det som vanligt. Tur! Nu har han lärt sej en läxa…

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador