Gardur ska till Hannäsbanan idag

Ja, då ska vi lasta Gardur-gubben idag då. Får vi se hur det går. Hoppas han har “växt till sej” och går in i transporten på direkten. Ja, hoppas kan man alltid göra. Ska i alla fall bli spännande att se hur han går på banan. Gunilla möter upp mej där, hon ska dit och träna med sin Hrefna. Perfekt, då får Gardur-gubben och jag testa på att rida flera på banan. Kan kännas en aning lugnande för mej inför tävlingen 9 maj. Freyr får stanna hemma idag. Eftersom det blir en snabb sväng till Hannäs bara tycker jag det är onödigt att ta med honom. Han har ju varit på den där banan hur många gånger som helst. Så det behöver han inte träna på. Fast eg hade det varit bra att köra båda hästarna i transporten samtidigt så man ser att de håller fred… Ja, ja lite spänning ska man väl spara också, hehe.

Min hyresvärd i stallet och vän Annica, jag tänker på dej!
Jag har själv knappt orkat sova en blund inatt. Allt som hände igår känns så overkligt och förbannat orättvist. Det visade sej att Nelly inte mår så bra. Hon har pålagringar på sina knän. Både höger och vänster, fast på det högra mycket mer. Veterinären sa att hon inte kommer att bli ridhäst igen. Alternativen var att antingen blir hon så pass bra, utan  svåra smärtor, att hon kans skrota runt som gårdshäst eller så låter man henne somna in. Hårda ord!
Nelly är en helt underbar arab m hel-polsk bakgrund. Hennes stam är mycket fin, Probat, hennes morfar (tror jag) är världskänd och såldes till USA för 25 miljoner!!!! Otroligt snäll och intelligent är Nelly, inte dum på något som helst sätt. Skimmel till färgen, född brun 1994.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador