Grillat är gott

Nu har vi grillat för första gången i år. Jättegott! Vi lyxade till det med potatisgratäng och till det marinerat och grillat ytterlår skivat i ganska tunna skivor. Daniel hade gjort marinaden själv och det måste jag säga att han lyckades med. Min alldeles egna Remy, hihi.

Vädret igår blev bättre och bättre. Solen tittade fram till slut, vilket var underbart. Red båda hästarna igår i det fina vädret. Freyr skötte sig exemplariskt men det gjorde inte Gardur. Han hade svårt för att gå framåt så det blev många tvärstopp och stegringar. När jag hade ridit igenom Gumma och ut på skogsvägen gick det mycket bättre. Tror att killen är lite osäker, kollar på allt och inget hela tiden. Men jag ska kämpa på, det ska bli bra det här också. Han lär sej till slut att allt inte är så farligt som han tror.

Elvis var med till stallet igår. Fick följa med mej och Freyr ut på ridturen. Hade inte tänkt det först men när Elvis fick se att jag satt på hästryggen så blev han alldeles vild i bilen. 
– Jag SKA med mamma! vrålade Elvis.
Han höll praktiskt taget på att bryta sej ut ur bilen och skrek som om kniven satt i honom, så jag lät honom följa med. Skönt för honom att få springa av sej lite.
Men oj! Gissa om han var lerig sen. Det är bara att spana in bilderna nedan.

smutsig_Elvis

 

smutsiga_ben

 

När jag kom hem från stallet kan ni ju bara gissa vem som bums åkte in i duschen?! Elvis har nu gjort sej fin inför påsken och matte har bestämt att idag får han absolut INTE följa med till stallet.

Vädret är helt underbart idag och jag ska rida båda hästarna hade jag tänkt. Sen har jag inget annat på planeringslistan så vi får väl se vad det blir. Har en känsla av att jag i alla fall kommer vara ute en stor del av dagen. Såna här dagar måste man ta tillvara på!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador