“Spottkoppen” till stallet

Idag åkte jag i “Spottkoppen” till stallet. Ja, Daniel kallar sin gamla VW Caddy för det. Å ja må säga att det var en upplevelse att åka i den. Även för Elvis. Han fick sitta bak på flaket. Ja som tur är var det hårt tak på. Men det går att köra helt utan också, det blir nåt att ha till sommaren det! Även om det var lite trögt att trampa ner kopplingen så tyckte jag den gick riktigt fint må jag säga. Å ratten, ja den var av modell större så att vrida på den var inga som helst probläm :) Kunde inte låta bli att skratta när jag åkte i den! Jag tog kort när Elvis tittade ut från den bakre regionen:

elvis_caddy2-  Hm var har katterna gömt sej månne?

 

elvis_caddy1-  Tittut!

 

Imorgon är det dags att jobba ett skift igen. Det sista tyvärr. Det är i Torsby på VC jag ska vara med Dr Lotta Birkebro. Jag som just vant mej med att gå upp tidigt å åka och jobba. Nu blir det tråkigt igen att gå hemma hela dagarna. Fast lite har jag ju att göra ändå. En aktiv tollare som gärna vill motioneras och tränas och två islänningar som behöver ridas. Som det ser ut nu så planerar jag att tävla både Gardur och Freyr 9-10 maj på VärmlandsMästerskapet i Kil. Ev blir det också på Hrimfaxi Vår i Nora 23-24 maj.

5-3 till Färjestad. Det gissar jag att det blir i kvällens match mot HV71. FBK spelar hemma två matcher i rad och på hemmaplan brukar de vara skitsvåra att klå. Så vi hoppas att så även blir fallet i dessa matcherna. För då är FBK svenska mästare!!!!! Har varit dålig på att följa elitserien tidigare men ikväll tänkte jag faktiskt kolla. Jag å Elvis ska sitta i soffan å hejja.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador