Våren är här!

Härligt! Å alldeles underbart... Solen värmer skönt i ansiktet och fåglarna kvittrar glatt. Ljusare på kvällen är det också. Våren har äntligen kommit till Hagfors. Jag och Daniel var ute och gick med Elvis igår efter jobbet. Varmt och skönt fastän klockan var sju på kvällen. Visserligen var det lite blött så Elvis hade typ 7 ton grus med sig in efter promenaden. Men det får man ta. In i duschen åkte han direkt. Uppskattades väl inte så där jättemycket av herrn...

Igår gjorde jag sista dagen i Sunne. Tråkigt! Men jag har fortfarande en dag kvar som jag ska jobba, i Torsby nästa onsdag. Jag har trivts jättebra med det tillfälliga jobbet, trots att det är inom vården... har ju alltid sagt att jag aldrig ska jobba inom varken sjukvården eller med barnomsorg. Men man ska tydligen aldrig säga aldrig, hehe.

Min moster är världens bästa och snällaste moster man kan ha. Hon har skämt bort mej såå otroligt mkt när jag jobbat i Sunne. Fast jag har nog alltid varit bortskämd när jag tänker tillbaks. I Sunne har de en underklädesbutik som heter Shangri laa, om ni inte har varit där åk dit. Jättemycket snyggt. Nåväl, jag hade spanat in en bh och en matchande trosa som jag tyckte var urläckra men som jag tyckte var lite väl dyra. Ibland får man nöja sej med att fönstershoppa! Men min goa moster köpte både trosan och bh:n till mej. Glad blev jag då! Tusen tack Annika. Eg hade hon tänkt ge mej lite pengar till bensin men hon känner mej för väl. Hade jag fått pengar direkt i fickan hade jag köpt något till Freyr eller Elvis... Å det stämmer. jag har svårt att köpa något till mej själv men när det kommer till djuren tar jag upp plånboken på en gång.

Planeringen av årets utställningar är gjord. Åtminstone till stor del. Blir några mindre utställningar i vår/sommar. Hösten har jag inte kollat på än. Det beror ju lite på hur bra det går också. Min bästis Marie är informerad och involverad i planerna. Nu ska vi åka runt hon å jag å ha det trevligt.

Nej nu har jag inte tid att sitta framför datorn mer, har tvätt som jag måste hänga. Sen lägga i en ny maskin å sen baka tårtbotten. För min sambo fyller 29 år på måndag och imorgon lördag, ja då blir det kalas för "grabben", hehe. Han har sagt att han vill ha tårta med sylt och marsánkräm i och med geléhallon och choklad som garnityr. Klart han får som han vill, det är ju hans dag! Present har han redan fått av mej. Var till Karlstad för en vecka sen och då hittade han ett bluetooth headset som han ville hå. Han fick det direkt eftersom han skulle ha chans att prova det. Fanns tyvärr inga i affären som man fick prova innan, utan man var tvungen att köpa det och sedan gå ut ur butiken och prova. Om det inte passade fick man komma in tillbaka... Vad är det för jädrans regler och bestämmelser??!! Skit samm, det passade så det följde med hem i varje fall. Tror Daniel är nöjd med det, har inte hört nåt annat.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador