Kalastajm

Igår var jag i stallet en stor del av dagen. Helt underbart i det härliga vädret. Red på Gardur i paddocken och det gick hur bra som helst. Han skötte sig exemplariskt! Ska rida på honom idag med. Tar nog en tur med Freyr med, men jag har inte bestämt mej om jag ska rida eller longera honom...
Här kommer bilder på hästarna!

Gardur från Solmansgården f 2003

Freyr frá Kvíarhóli f 1995

Ja, idag är det kalas då! Gjorde klart tårtan igår. Ja allt förutom garneringen. Den tar jag idag annars smälter sockret på geléhallonen å det blir inte snyggt. Har inte bestämt mej om jag ska skriva nåt på tårtan, men jag har grön pyntgelé ifall att.

Just nu håller jag på att tvätta sängkläderna. Tvätten från igår har jag tagit reda på. Vikt och lagt undan. Måste försöka hinna städa lite också innan jag åker till stallet. Daniel har åkt till Karlstad för möte med transportarbetarförbundet eller vad det heter. Har ingen aning om när han kommer hem, därför är det lika bra att börja städa lite nu redan. Pinsamt om vi inte hunnit med det innan gästerna kommer. Johan (Daniels bror) och Lenita med lilla Leijah kommer redan vid halv tre-tiden, resten av gänget kommer klockan fyra.

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador