Brrr, idag är det kyligt

Inget vidare väder idag inte. Kallt å blåsigt. Men jag har i alla fall varit till stallet å mockat å ridit Freyr. Elvis var med och sprang bredvid, vilken lycka! Gardur-gubben tappade en sko igår i samband med lastningen så han är oridbar för tillfället. Ja, är det inte typiskt så sej. Annars måste jag säga att det gick bra på Hannäsbanan igår, jättebra. Gardur skötte sej exemplariskt ända till vi skulle lasta honom å åka hem… Då började han bråka så det tog väl ca 1 timme innan han kom in i transporten. Va besviken (och förbannad) jag blev. På morgonen när vi skulle åka då skötte han sej bra, tog väl ca 3 min att få på honom på transporten. Mer än väl godkänt!

Idag måste jag bada och borsta Elvis inför utställningen på fredag. Har en tass kvar som jag måste klippa också. De andra tre är redan klara, de gjorde jag i söndags. Så han ser lite rolig ut för tillfället men det bjuder jag på. Önska oss nu lycka till och håll tummarna för att det går bra på utställningen. Den är i Mariebergsskogen i Karlstad så det är inte alls långt vi måste åka.

Igår var det tisdag, valpkurs-kväll! Gick lika bra igår som det gjort de andra gångerna. Nu börjar det bli lite svårare övningar som vi ska göra, ribban höjs. Tränade på stå kvar och ligg igår. Å så de “gamla” momenten förstås. På söndag är det dubbelgång, ska träffas redan klockan 10 vid travbanan. Har förstått att vi bland annat ska få prova på spår. Spännande!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador