Falukorv som Nr 1

Guud va roligt det är att träna med Elvis. Var till brukshundklubben igår när det var öppen träning. Det var många ekipage på plats. Undrar om det är så många varje torsdag? Planen var full med hundar och Elvis hade liite svårt att koncentrera sig kan man säga… Skulle träna kontakt hade jag tänkt men han var mer intresserad av allt annat runtomkring. Men jag kämpade på och det gick väl ändå hyffsat måste jag säga. När Elvis blev trött och totalt okoncentrerad fick han ta en paus. Jag satte honom i bilen och gick själv å köpte lite kaffe. Gott med en stärkande tår!
Senare var det inte så många hundar ute på planen – då gick det riktigt bra med Elvis. Sen hade jag förstås plockat fram mitt hemliga vapen – falukorv! Det var populärt må jag säga. Så nu vet jag det, det är falukorv som står högst upp på listan. Oliver´s Training Bites kommer på plats nummer två å sen kommer leverbitar. Nåt annat godis har jag just inte provat. Men vi fick ju det i hemläxa på valpkursen, att kolla vilket godis hundarna tyckte mest om. Så nu vet jag det!

Gardur gick riktigt bra igår. Roligt att det går framåt. Takten i tölten blev också bättre ju längre in i ridpasset jag kom. Igår töltade vi en stor del av passet. Traven har han lite svårt med än. Börjar fint men går sedan gärna över i tölt som det är nu. Men det ska vi ändra på så småningom!
Freyr-gubben han fick vila igår. Det tyckte han förmodligen var toppen!

Kommentarer

Populära inlägg i den här bloggen

Gruvrundan

Nej! Vattenskador